Southgate cabar Lingard untuk bersaing mendapat tempat di United

0

E0652FCA-CE34-4256-97B3-F21517B51FB1977827E1-CB12-45D4-A6D3-59600E5907F6

Pengurus England Gareth Southgate berharap Jesse Lingard berani menghadapi cabaran besar di Manchester United berikutan kepulangan Cristiano Ronaldo.

Kembalinya Cristiano Ronaldo ke Manchester United tentu saja diperhatikan oleh Gareth Southgate.Dia juga faham bahawa ia boleh mempengaruhi Jesse Lingard.

Pemain berusia 28 tahun itu dikatakan sukar mendapat minit bermain dalam skuad United kerana persaingan di posisi tengah dan depan akan sangat ketat.Gareth Southgate juga menasihati Lingard agar tidak takut menghadapi persaingan di The Red Devils.

“Kami tahu Jesse mempunyai cabaran dan dia tahu dia mempunyai cabaran besar dengan kualiti pemain bahagian serangan di United.

“Tetapi mereka juga memiliki banyak perlawanan dalam pelbagai pertandingan, jadi mudah-mudahan dia dapat menerima tantangan dan dia akan menghadapi tantangan itu. ”

“Dia kembali cemerlang dalam 12 bulan terakhir dalam tempoh yang sukar dan dia telah menunjukkan bahawa dia mempunyai kualiti.Ini tidak semestinya berkualiti dari lawan tetapi untuk bermain dengan baik dengan kualiti pemain yang kita ada dan menonjol.”Ini menunjukkan tahap kualitinya ujar Southgate.

Jesse Lingard telah menunjukkan aksi yang memukau ketika mewakili England menentang Andorra.Dalam perlawanan itu dia telah menjaringkan dua gol dan satu bantuan gol dan membantu Three Lions menang 4-0.

Dalam pada masa yang sama Gareth Southgate juga memuji Lingard.Dia mengagumi kepandaian dan etika kerjanya di dalam padang.

“Saya tahu saya telah dikritik kerana membawanya ke dalam skuad, tetapi dia pemain yang selalu bermain dengan baik untuk kami.

“Dia selalu menjadi ancaman untuk gol dengan permainan contoh yang baik.Ketika kami memintanya untuk bermain secara luas, kami tahu dia akan masuk dan melakukannya. ‘give-and-go’,

“Dia memiliki kecerdasan yang sangat baik dan bekerja keras dari bola dan melakukan tekanan dengan baik,” kata Southgate.

“[Bertemu Andorra] Saya fikir dia adalah pemain yang paling menyerlah, terutama pada babak pertama kerana ia adalah jenis pemain yang dapat memanipulasi bola di antara garisan.

 

 

- Advertisement -