Buletin Manchester United

Solskjaer-berkeras-tidak-mahukan-Aguero-ke-United

Solskjaer berkeras tidak mahukan Aguero ke United

Perpindahan Rio Ferdinand dari Leeds United ke Manchester United menimbulkan kemarahan kepada penyokong Leeds terhadapnya. Bukan tanpa alasan, kerana Leeds United menganggap Manchester United sebagai saingan, dan sebaliknya. Ferdinand mengulangi cerita ketika Eric Cantona meninggalkan Leeds untuk kelab musuh tradisi di Liga Perdana Inggeris, Manchester United.

Pada akhir musim ini, kontrak Sergio Aguero akan tamat. Bekas pemain Manchester United Paul Ince dan Dimitar Berbatov mencadangkan agar The Red Devils merekrut Sergio Aguero. Mereka percaya Aguero akan sangat berguna untuk meningkatkan kekuatan barisan serangan United.

Tetapi pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer, dengan tegas menolak idea untuk membawa Sergio Aguero, di mana kontraknya di Manchester City akan berakhir pada akhir musim ini. Sergio Aguero akan meninggalkan Manchester City pada musim panas ini setelah satu dekad di Etihad Stadium. Dalam tempoh itu Aguero menyumbang 257 gol.

Rekod penyudah Aguero membuatkannya masih diminati oleh banyak kelab. Sebenarnya, dua bekas bintang Manchester United telah mencadangkan Solskjaer untuk menandatangani pemain Argentina itu dari Etihad. Namun, Solskjaer menegaskan dia tidak akan merekrut pemain dari kelab-kelab musuh tradisi seperti Manchester City.

Seperti diketahui, pada abad ini ada juga pemain yang berpindah ke kelab musuh tradisi kelab tersebut. Kebanyakan pasukan telah mempertimbangan pelbagai asalan untuk mendapatkan pemain ini. Satu perkara yang dimaksudkan adalah pencapaian cemerlang pemain tersebut.

Termasuk Rio Ferdinand yang bergabung dengan Manchester United dan kariernya bersama United sangat cemerlang dengan 6 kejayaan menjuarai Liga Perdana Inggeris.