Berita Terkini

Sabitzer mampu mengisi kekosongan Casemiro

E7FC7B89-4B3B-4615-942E-4F187C7F6655

Manchester United telah membuat perpindahan dramatik menandatangani Sabitzer dari Bayern Munich secara pinjaman sehingga akhir musim.

Pemain tengah Austria itu dijangka masuk sebagai pengganti kepada Christian Eriksen yang cedera, dengan pemain Denmark itu tidak beraksi sehingga sekurang-kurangnya sehingga April.

Bagaimanapun, dia mungkin diberi peranan yang lebih menonjol selepas Casemiro dibuang padang dalam kemenangan 2-1 atas Crystal Palace pada hari Sabtu..

Ini bermakna pemain tengah Brazil itu akan terlepas tiga perlawanan Red Devils seterusnya – menentang Leeds United di tempat sendiri dan di tempat lawan dan perjalanan ke Leicester City.

Sabitzer membuat penampilan pertamanya dalam kemenangan itu, yang dicemari oleh kad merah Casemiro.

Penjaga gol De Gea merasakan dia boleh mengisi tempat ke-18 United, berkata (melalui Guardian):

“Ia akan menjadi sukar, pasti.  Kami telah kehilangan Christian, kini Casemiro: pemain besar untuk kami.”

“Sabitzer menunjukkan – dia bermain 15 hingga 20 minit, dan dia bermain dengan sangat baik, melakukan beberapa hantaran yang baik;  dia bijak.  Dan semua orang sudah bersedia untuk bermain.”

Pemain Austria itu membuat 24 penampilan untuk Bayern sebelum menyertai Manchester United.

Dia tidak dapat menggantikan Joshua Kimmich dan Leon Goretzka di sana tetapi boleh menjangkakan lebih banyak masa permainan di Old Trafford.

Dia mempunyai tanggungjawab untuk diisi untuk Casemiro, walaupun, kerana bekas pemain tengah Real Madrid itu telah menjadi salah seorang pemain terbaik musim ini.

Sumber : Sportskeeda

Lain-Lain Artikel

Jersi Terbaru Manchester United

Lain-Lain Artikel

Galeri Gambar