Mason Greenwood, Manchester United Superstar yang semakin meningkat dewasa

0

Manchester United berjuang untuk mendapatkan tiga mata ketika mereka mengalahkan Brighton dengan skor 2-1 dalam pertandingan Liga Perdana Inggeris awal pagi tadi. Brighton menyulitkan skuad Manchester United pada babak pertama selepas mereka mendahului hasil gol Danny Welbeck.

Kemudian Marcus Rashford menjaringkan gol penyamaan. Seterusnya Manchester United bertuah kerana memiliki pemain muda berusia 19 tahun, Mason Greenwood. Dia menjaringkan gol melalui tandukan untuk memastikan Manchester United menang 2-1. Selepas perlawanan, pengurus Manchester United Ole Gunnar Solkjaer memberi penghormatan kepada Mason Greenwood.

Menurutnya, pemain muda itu semakin dewasa dan matang. “Hari ini dia adalah salah satu pemain paling cemerlang dalam pasukan kami,” kata Solskjaer. “Dia bermain baik, rapi dan menjaringkan gol. Itu adalah tandukan di kotak penalti dan itulah yang kami perlukan dari Mason,” sambungnya.

Selain itu, Solskjaer mahu semua pihak tidak melihat sumbangan Mason Greenwood hanya dari matlamat daripada gol yang diciptakannya. Kerana sebenarnya pemain itu telah bermain dengan baik beberapa bulan terakhir dengan Manchester United.

“Ketika dia mendapat gol tersebut, kami tahu dia akan menambahkan dimensi lain dalam permainannya. Dunia hari ini terlalu bergantung pada statistik itu dan ini,” katanya.

“Pemain muda ini (Mason Greenwood) bermain hebat selama dua atau tiga bulan terakhir. Jika dia terus belajar dan bertambah baik, dia akan menjaringkan lebih banyak gol. Kerana dia adalah penyerang yang berbisa,” sambung pengurus Norway itu.

Statistik menunjukkan bahawa gol menentang Brighton adalah gol pertama Mason Greenwood sejak Mei 2020. Ia juga merupakan gol keenamnya dalam 40 penampilan di semua pertandingan musim ini.

- Advertisement -