Kehadiran Ronaldo akan mengganggu posisi pemain serangan lain. Apa Nasib Cavani,Mason dan Martial?

{"subsource":"done_button","uid":"34A9A202-DB10-4CF3-88B8-6A107B639B1A_1630234520842","source":"other","origin":"gallery","is_remix":false,"used_sources":"{"version":1,"sources":[]}","source_sid":"34A9A202-DB10-4CF3-88B8-6A107B639B1A_1630234520856","premium_sources":[],"fte_sources":[]}
0
  • Mengapa kedatangan Ronaldo menyebabkan Ole sakit kepala bagi pemilihan bahagian depan apabila disediakan penyerang seperti Ronaldo,Greenwood, Cavani dan penyerang yang prestasi tidak menentu iaitu Martial dan bagaimana pula perkembangan Greenwood?Rasanya seperti waktu yang tepat untuk United menjadikan Mason sebagai pemain utama di bahagian depan, tetapi kepulangan Cristiano dapat melihatnya terbuang di sayap kanan LAGI. Dan apa nasib martial dan cavani selepas ini?

1151011E-87CE-4708-A0E3-6978C434230F

Mason Greenwood telah memulakan musim Liga Perdana dengan hebat dalam serangan untuk barisan United. Pemain berusia 19 tahun itu telah menjaringkan gol dalam kedua-dua perlawanan Manchester United musim ini dan

dia berjaya menjadi watak penting dalam kemenangan besar bertemu Leeds, tetapi bermain di sebelah kanan ketika seri menentang Southampton menampakkan United tumpul di bahagian hadapan, United kehilangan mata dalam permainan itu dan tidak patut melakukannya dengan kerap.

A80FACB7-9969-4D0A-80D5-28AEC93065FD

Dia mungkin memakai No 11 tetapi tidak diragukan lagi masa depan Mason Greenwood adalah sebagai No 9. Satu-satunya soalan adalah: haruskah sekarang untuk Manchester United memberi kepercayaan kepada beliau sebagai penyerang utama?

Kedatangan mengejutkan Cristiano Ronaldo bermaksud United kini mempunyai salah satu pencetak gol terhebat dalam sejarah di barisan mereka sekali lagi, dan pada usia 36 tahun dia tidak lagi mampu naik dan turun sebagai pemain sayap, jadi harus bermula sebagai penyerang.

Kini Cristiano Ronaldo kemungkinan akan menjadi penyerang utama selepas kejutan menandatangani semula dengan united.

Sebelum menandatangani Ronaldo, Greenwood adalah penyudah terbaik di United selapas Cavani dan Solskjaer baru-baru ini bercakap mengenai bagaimana remaja itu secara fizikal berubah menjadi lebih baik.

Namun Greenwood sangat mengagumkan bagi ‘red devils’ dengan dua gol dalam sebilangan permainan Liga Perdana untuk memulakan musim baru. Pemain berusia 19 tahun itu telah menunjukkan kemampuan penamatnya yang berterusan dengan cara bagaimana dia menjaringkan gol.

United tidak memiliki kelebihan dalam menentang Southampton dan Greenwood dapat membetulkannya jika diberi peranan sebagai pemain No 9.

Sehingga Ronaldo bersedia, Cavani kembali cergas dan Martial kembali ke penampilan yang menyeronokkan, atau membuang kembali martial di posisi sayap. United sudah kehilangan mata dalam perlumbaan gelaran dan tidak mampu melakukannya sekali lagi pada awal musim jika mereka mempunyai aspirasi untuk mencabar kejuaraan.

9F0FE654-AA91-41E8-AF27-ED39C7CAF5D8

Tetapi untuk perlawanan seterusnya, Solskjaer kini mengalami sakit kepala. Bagaimana dia dapat memastikan pembangunan Greenwood tidak terhenti oleh kedatangan Ronaldo?

Ya, kehadiran Portugis di tempat latihan akan memastikan Greenwood mendapat wawasan dan pelajaran terbaik mengenai pemikiran yang diperlukan untuk menjadi pemain yang hebat, dan persaingan latihan mereka yang mesra untuk menyelesaikan hak membual akan menjadi pemandangan yang menarik, dan dapat meningkatkan segala kemampuan menjaringkan gol pemain muda lebih jauh lagi.

Tetapi apa yang paling diperlukan Greenwood untuk perkembangannya sekarang adalah waktu di lapangan di No 9. Dia sudah menjadi penjaring gol kelas atas dan dia hanya akan meningkatkan kemahirannya sebagai penyerang utama dengan kerap muncul di bahagian serangan tengah . Minit permainan di Piala Liga, sementara Ronaldo dan Cavani berkongsi tugas Liga Perdana dan Liga Juara-Juara, tidak akan mencukupi dan membantu beliau.

 

- Advertisement -