“Gol Everton berpunca dari saya”-Fernandes akui rela dijadikan kambing hitam

0

Pemain tengah Manchester United Bruno Fernandes mungkin layak dijadikan kambing hitam dalam pola undian yang dibuat oleh peminat Manchester United ketika mereka bertemu Everton pada hari Sabtu (2/10/2021)dan pemain dari Portugal itu mengakui bahawa ia akan menerima segala kesalahannya pada perlawanan tersebut.

Manchester United bertemu Everton dalam pertandingan Liga Perdana inggeris yang diadakan di Old Trafford dimana Perlawanan itu berakhir dengan jaringan 1-1, di mana kedua-dua gol dijaringkan oleh Anthony Martial dan Andros Townsend.

Hasil ini boleh dikatakan sangat malang, memandangkan Manchester United telah mendahului perlawanan pada separuh masa pertama.Martial menjadikan penyokong yang hadir di Old Trafford bersorak dengan golnya menjelang akhir babak pertama.

Mimpi ngeri kelab yang telah disajikan pada minit ke-65 dimana Everton melakukan serangan balas pantas yang menyebabkan gol Townsend. Keputusan seri ini menjadikan kedua-dua pasukan berkongsi mata. 

Dalam gol yang dilakukan Everton,Bruno Fernandes mungkin patut disalahkan atas terciptanya gol Everton Kerana dari situ The Toffees melakukan serangan balas setelah mencuri bola dari pelaksanaan sepakan sudut oleh Fernandes.

Dan disebabkan itu Fernandes akui dirinya tidak malu mengakui gol Everton sebagai salah satu kesalahannya dalam perlawanan ini. 

“Sudah tentu, ia adalah sepakan sudut yang sangat buruk dari saya,” katanya seperti dilaporkan dari laman web rasmi Manchester United.

“Kami tidak menutup dengan baik di luar kotak,kami tidak membersihkan bola, kami membuat banyak kesalahan bermula dari sepakan sudut saya.

“Kami sepatutnya dapat melakukan yang lebih baik, kita harus belajar kerana ini bukan pertama kalinya ini terjadi. Kami harus menjadi lebih baik di masa depan.Kami harus mengubah sesuatu,” lanjutnya.

Keputusan ini membuat orang ramai mengarahkan perhatian mereka kepada Ole Gunnar Solskjaer. Sudah tentu, apabila kelab gagal menang, jurulatih adalah sasaran termudah untuk menjadi kambing hitam.

Tetapi bagi Fernandes, itu bukan kesalahan Solskjaer kerana pemain yang bertindak di atas padang.Bermula dari dia yang tidak dapat menghantar sepakan sudut dengan baik dan pemain lain.

“Itu bergantung pada pemain, tidak ada yang lain.Kami harus melakukan pelanggaran, menghentikan permainan, saya harus melakukan sepakan sudut lebih baik. Ada banyak yang harus dilakukan lebih baik.”

- Advertisement -