G.Neville:”Lindelof tidak sesuai untuk United ia mungkin akan bersinar jika bermain untuk Liverpool”

0 2

Lagenda Manchester United Gary Neville percaya bahawa pertahanan kebal The Red Devils ketika ini Victor Lindelof tidak sesuai untuk Manchester United.

Namun,bekas kapten United percaya bahawa pemain pertahanan itu mungkin akan dapat bersinar sekiranya pemain itu bermain untuk pasukan Liverpool.

Buat masa ini Lindelof mula menunjukkan grafik peningkatan setelah Ole Gunnar Solskjaer mengambil alih ketua jurulatih dari Jose Mourinho. Meskipun begitu, dia tetap menjadi sasaran kritikan ketika Manchester United mengalami keputusan yang buruk.

Baru-baru ini, pemain dari Sweden itu dikritik setelah Manchester United seri dengan West Brom di Liga Perdana.Manchester United dibolosi dengan gol pantas dari Mbaye Diagne yang dihadirkan pada minit ke-2. Dalam proses itu, dilihat bahawa Lindelof gagal dalam pertarungan dengan Diagne di kotak penalti Manchester United.

“Masalah Victor Lindelof adalah Harry Maguire dan masalah Harry Maguire adalah Victor Lindelof,” kata Neville kepada Sky Sports.

Namun, kritikan itu tidak menimbulkan keraguan Neville mengenai kualiti Lindelof kerana ia menganggap bahawa pemain pertahanan itu tidak sesuai untuk United dan mengatakan kelab yang tepat untuk Lindelof adalag Liverpool. 

“Sekiranya anda meletakkan Lindelof bersama Van Dijk di Liverpool … dia adalah pemain yang hebat, saya rasa dia benar-benar pemain yang sangat baik.

Meskipun begitu Neville tidak menyatakan pendapat ini tanpa asas yang jelas.Menurutnya, Lindelof mempunyai kemahiran yang baik dalam membaca permainan lawan.

“Dia memahami permainan dan membacanya, jika dia bermain dengan Rio Ferdinand atau Virgil van Dijk, saya rasa mereka akan menjadi pasangan yang hebat,” tambahnya.

“Masalahnya adalah dia bermain dengan seseorang yang tidak begitu mudah bergerak seperti Harry Maguire.Itulah masalahnya, kerana mereka akan mencari pemain yang dapat bermain dengan Maguire kerana mereka melabur 80 juta pound untuknya,” kata Neville.