De Beek akui percaya dengan perancangan Solskjaer untuk dirinya

0

 

45503276-1AF7-44DA-A51D-C7D0E735D133

Pemain tengah Manchester United Donny van de Beek akhirnya menjawab persoalan tentang masa depannya di Old Trafford.

Donny van de Beek yang hampir keluar dari Manchester United pada hari terakhir pasaran perpindahan musim panas dikatakan telah dihalang oleh Solskjaer dari menyertai Everton.

Musim lalu, pemain tengah berusia 24 tahun itu hanya membuat 19 penampilan di Liga Perdana inggeris.Lebih menyedihkan, Van de Beek hanya membuat kemunculan sebanyak empat kali sebagai barisan utama skuad United.

Jelas bahawa berpindah ke kelab lain adalah pilihan terbaik untuk kelanjutan karier Van de Beek.Dan sepanjang musim panas, dia dikaitkan dengan beberapa kelab dan seperti Real Madrid dan Evertob

Namun pada hari terakhir pasaran perpindahan musim panas, Everton cuba menandatanganinya. Namun, seperti yang diberitahu oleh Guido Albers sebagai ejen Van de Beek, Solskjaer menutup pintu keluar pemain tengah itu.

Van de Beek mendedahkan maksud sebenar disebalik kata-kata ejennya di saluran Youtube Five mengenai masa depannya.

“Saya bercakap dengan jurulatih dan pihak kelab mengenai perkara itu dan mereka jelas mahu saya terus kekal di sini,” kata Van de Beek.

“Jurulatih merasa sangat positif tentang saya, dia berkata: ‘Saya memerlukan anda dan saya mahu mempertahankan anda di sini’,

Van de Beek akui ia tidak mempunyai pilihan selain mempercayai kata-kata Solskjaer dan memutuskan untuk terus kekal di Old Trafford kerana ia percaya pengurus dari Norway itu melihat sesuatu yang berbeza darinya.

“Itu sukar, kerana saya tidak bermain satu minit di liga.Tetapi dia berkata, ‘apa yang saya lihat setiap hari dalam latihan, saya melihat Donny yang berbeza sekarang.’ Dia sangat positif terhadap saya.

“Saya merasa sangat baik, saya dalam keadaan baik, saya harap saya dapat menunjukkan kepada orang-orang yang telah saya tingkatkan.”

“Saya harus mempercayainya.Sekiranya dia tidak memerlukan saya, saya rasa dia akan melepaskan saya.Saya rasa dia mempunyai rancangan, saya hanya perlu bekerja keras dan berharap suatu hari nanti saya dapat menunjukkan kepada saya apa yang saya dapat. “

- Advertisement -