Berita Terkini

Alvaro Fernandez berada di Preston End

Alvaro-Fernandez-berada-di-Preston-End

Alvaro Fernandez menonton perlawanan melibatkan Preston North End di tengah-tengah potensi langkah pinjaman.

Pemain muda Manchester United, Alvaro Fernandez menyaksikan perlawanan melibatkan Preston North End menentang Leicester City dalam aksi persahabatan pra-musim di Deepdale semalam.

Bekas pemain muda Real Madrid itu dijangka akan dipinjamkan pada musim ini dan The Invincibles adalah salah satu daripada beberapa pasukan EFL CHampionship yang boleh disertai oleh pemain pertahanan kiri ini.

Pemain berusia 19 tahun itu masih belum membuat penampilan sulungnya di Manchester United tetapi dia berlatih bersama pasukan senior beberapa kali pada musim lalu.

Dia dinobatkan sebagai pemenang anugerah Denzil Haroun Reserve-Team Player of the Year Manchester United untuk 2021/22.

Daripada 32 perlawanan untuk pasukan akademi United musim lalu, pemain antarabangsa Sepanyol Bawah-19 menghasilkan empat gol dan enam bantuan gol.

Dengan Tyrell Malacia dibawa masuk dari Feyenoord dan Brandon Williams kembali dari pinjaman sepanjang musim di Norwich City, persaingan untuk mendapatkan minit permainan agak sukar kerana keberadaan Luke Shaw dan Alex Telles.

Fernandez akan mendapat manfaat dan pengalaman berharga di peringkat senior dan bersaing dalam salah satu liga paling fizikal di dunia.

Lowe berkata: “Kami telah menjejaki Alvaro Fernandez untuk beberapa waktu dan dia berada di sini bersama keluarganya hari ini menonton kami bermain – Mudah-mudahan kami telah cukup baik dan dia cukup kagum untuk dia mengatakan ya, dia ingin menyertai kami.”

“Kita tidak dapat mengatakan banyak mengenainya, dia mahu datang dan melihatnya, semoga kita dapat mendapat berita dalam beberapa hari akan datang.”

“Apabila anda datang ke stadium, saya bercakap dengannya di atas padang, dan anda menunjukkan kepadanya kemudahan – siapa yang tidak mahu bermain di sini?”

“Kita harus memastikan itu benar untuk dia dan kita, dan jika itu benar maka kita akan melakukannya. Dia ingin datang dan melihat kita dan bagaimana kita bermain dan bagaimana kita pergi tentang bisnis kita.”

“Semoga kita mendapat kata putus dalam perbincangan akan datang.”

Lain-Lain Artikel