6 Penyerang Alternatif yang Boleh Di bawa ke Manchester United Selain Erling Haaland

0

Pemain superstar Borussia Dortmund, Erling Haaland, dikhabarkan akan membuat beberapa kelab berminat untuk mengundurkan diri secara perlahan-perlahan pada musim panas 2021. Satu kemungkinan adalah bahawa Manchester United yang dikatakan menghadapi kesukaran untuk memenuhi jumlah peruntukan gaji yang diminta oleh Haaland.

Sudah menjadi pengetahuan umum bahawa membeli penyerang baru adalah keutamaan untuk perpindahan Manchester United pada musim panas. Edinson Cavani berpotensi untuk meninggalkan Old Trafford dan prestasi Anthony Martial terus kekal tidak konsisten.

Khabar angin mendakwa penyerang Dortmund, Erling Haaland adalah keutamaan untuk perpindahan United. Tetapi perpindahan penyerang tersebut semakin jauh dari kenyataan. Ini kerana bayaran perpindahan Haaland pada musim panas akan mencapai 180 juta euro. Belum lagi kos ejennya, Mino Raiola dan ayahnya, Alf Inge Haaland, dilaporkan meminta komisen masing-masing 20 juta euro.

Pilihan kedua yang dilaporkan dikejar oleh United adalah Harry Kane. Tetapi penyerang Tottenham berharga 150 juta £. Angka itu juga sukar untuk dibelanjakan United pada musim panas nanti. Jangan bimbang, ada beberapa penyerang yang bagus dengan harga lebih berpatutan mampu di bawah ke Manchester United pada musim panas. Siapakah mereka? Mari kita lihat di bawah.

Olivier Giroud

Pilihan pertama yang boleh disasarkan oleh United adalah penyerang Chelsea, Olivier Giroud. Penyerang No.9 ini disukai oleh Solskjaer. Dia juga mempunyai fizikal yang bagus selain lompatan untuk melakukan tandukan yang bagus. Dia telah mempamerkan persembahan yang baik di Liga Perdana.

Giroud dilaporkan tidak akan melanjutkan kontraknya di Chelsea pada musim panas. United dapat memantau oerkembangan pemain ini sebagai alternatif jangka pendek untuk menggantikan Cavani.

Edin Dzeko

Alternatif jangka pendek kedua yang dapat disasarkan oleh United pada musim panas adalah penyerang AS Roma, Edin Dzeko. Sejak berpindah ke Itali, Dzeko secara konsisten muncul sebagai mesin gol AS Roma. Musim ini, dia berjaya menjaringkan 10 gol walaupun dia sudah berusia 35 tahun.

Dzeko, yang bermain untuk Manchester City, mempunyai pengalaman yang diperlukan untuk bermain di Liga Perdana sekali lagi. Jadi dia dapat menjadi pilihan untuk menggantikan Cavani dalam skuad United pada musim depan, di mana kos perpindahan dianggarkan hanya berharga sekitar 10 juta euro.

Diego Costa

Alternatif jangka pendek seterusnya untuk Manchester United adalah pemain yang mempunyai fizikal yang tegap, Diego Costa. Penyerang liar ini telah membuktikan kemampuannya di Liga Perdana. Dia membawa Chelsea memenangi dua gelaran Liga Perdana Inggeris. Penyerang pasukan kebangsaan Sepanyol kini tanpa kelab dan United boleh merekrutnya untuk menggantikan Cavani pada musim panas.

Sergio Aguero

Alternatif jangka pendek berikutnya untuk Manchester United adalah dengan merekrut Sergio Aguero. Penjaring terbanyak Manchester City sepanjang masa pasti akan meninggalkan Stadium Etihad pada musim panas. Pada usia 32 tahun, dia dipercayai belum selesai dan dapat menjaringkan banyak gol untuk United.

Tetapi MU harus berjuang keras untuk mendapatkan penyerang itu, kerana terdapat banyak kelab yang berminat untuk merekrut pemain Argentina ini pada musim panas.

Memphis Depay

Sekiranya Manchester United mencari alternatif jangka pertengahan, Memphis Depay adalah pemain yang layak. Depay, yang pernah bermain bersama United, telah menunjukkan prestasi yang baik dengan Lyon dalam tiga tahun terakhir. Dia telah matang dan juga produktif dalam menjaringkan gol dan membantu rakan sepasukan.

Depay, yang merupakan bekas pemain, sudah mengetahui cara permainan Liga Perdana Inggeris dan United. Oleh yang demikian, dia tidak seharusnya menghadapi masalah dengan proses penyesuaian. Dia juga memiliki status sebagai ejen bebas pada musim panas, jadi ini boleh menjadi pilihan yang baik untuk barisan serangan United.

Patrick Bamford

Pilihan jangka pertengahan yang seterusnya dapat dipertimbangkan oleh Manchester United ialah Patrick Bamford. Musim ini Bamford adalah salah satu penyerang paling berbisa di Liga Perdana Inggeris. Dia menduduki tempat keempat dalam senarai pemain dengan gol terbanyak Liga Perdana Inggeris, yang mencapai 14 gol.

Penyerang berusia 27 tahun itu akan tamat kontraknya pada musim panas 2022, jadi bayaran perpindahannya dipercayai sekitar 20 juta pound. Ini adalah angka yang murah untuk pemain paling yang telah berjaya menjaringkan banyak gol bersama pasukan Leeds.

- Advertisement -