5 kelab berminat untuk menempatkan David De Gea

0

Lima kelab utama di Eropah bersedia untuk membuat pelabuhan baru untuk karier David de Gea jika penjaga gol memutuskan untuk meninggalkan Manchester United pada musim panas ini. Apakah salah De Gea sehingga diperlakukan sebegini?

Masa depan De Gea di Manchester United sedang diragui berikutan keputusan Ole Gunnar Solskjaer untuk terus memberikan kepercayaan kepada penjaga gol muda England Dean Henderson dalam perlawanan menentang Brighton hujung minggu lalu.

De Gea baru kembali ke skuad Manchester United setelah mendapat rehat dari kelab kerana pasangannya, Edurne melahirkan bayi pertama mereka. Legenda United, Rio Ferdinand juga yakin bahawa De Gea tidak menyukai keputusan Solskjaer dan dengan serius mempertimbangkan pilihan untuk berpindah dari Old Trafford. Dia tidak mahu menjadi nombor dua. setelah sekian lama berjasa dan menjadi penjaga gol utama United sejak era Sir Alex Ferguson lagi.

Menurut The Sun, berikut adalah lima kelab yang boleh dikatakan berminat untuk mendapatkan khidmat De Gea pada musim panas ini.

Real Madrid

Real Madrid sering dikaitkan dengan De Gea. Malah, penjaga gol antarabangsa Sepanyol hampir menyertai Los Blancos pada tahun 2015. Malangnya, pada masa itu perpindahan De Gea ke Real Madrid gagal menjadi kenyataan. Walaupun Real Madrid kini memiliki Thibaut Courtois, tidak mustahil Zinedine Zidane akan tertarik untuk membawa De Gea ke Santiago Bernabeu.

PSG

Bulan lalu terdapat khabar angin mengatakan bahawa Mauricio Pochettino merancang untuk menandatangani De Gea ke PSG. Pochettino mahu De Gea menggantikan Keylor Navas di bahagian gawang gol PSG. Dengan modal kekayaan mereka yang luar biasa, dipercayai bahawa PSG tidak akan sukar untuk membayar gaji De Gea sebanyak 375 ribu pound per minggu.

Barcelona

Barcelona adalah kelab lain yang dilaporkan berhasrat untuk mendapatkan De Gea. Kelab Catalan itu boleh menjadi destinasi De Gea jika dia merancang untuk kembali ke Sepanyol. Namun, masalah kewangan yang dialami Barcelona ketika ini boleh menjadi penghalang untuk De Gea bergabung dengan Camp Nou.

Atletico Madrid

De Gea telah lama bermain untuk Atletico Madriddan ada kemungkinan penjaga gol berusia 30 tahun itu akan kembali ke Atletico Madrid pad musim panas ini. Kemungkinan ini akan menjadi kenyataan sekiranya Jan Oblak memutuskan untuk menerima berhijrah ke kelab lain.

Ac Milan

Kelab terakhir yang boleh menjadi pilihan pasukan baru De Gea adalah AC Milan, Tetapi kemungkinan itu akan berlaku jika mereka benar-benar kehilangan penjaga gawang utama, Gianluigi Donnarumma. Kontrak Donnarumma dengan Milan akan berakhir pada akhir musim ini. Namun, hingga kini belum ada kesepakatan mengenai kontrak baru di Rossoneri.

Segalanya adalah kemungkinan. Pasukan-pasukan sedia ada itu telah memiliki penjaga gol yang berkualiti , agak mustahil jika mereka ingin mendapatkan khidmat De Gea yang kini berusia 30 tahun. Tetapi segalanya boleh berlaku.

- Advertisement -